Staat uw vraag er niet tussen? U kunt uw vraag ook stellen met ons contactformulier.
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik een voertuig kopen?
Maak uw keuze op de site en neem contact op met onze verkopers. Ze nemen uw gegevens op en op basis daarvan ontvangt u een proforma factuur. Bij betaling van minimaal 20% wordt het voertuig voor u gereserveerd. Betaling van het resterende bedrag en het ophalen dient binnen 2 weken te gebeuren. Bezorging binnen Nederland is in overleg mogelijk.
Kan ik komen kijken naar een voertuig?
U kunt ieder voertuig binnen onze openingstijden komen bekijken. Wilt u er zeker van zijn dat het voertuig nog beschikbaar is, bel ons dan van tevoren. Let op: als er nog geen aanbetaling door u is gedaan kunnen we niet garanderen dat het voertuig niet tussentijds wordt verkocht.
Kunnen jullie voertuigen bezorgen?
Boonstra kan uw aankoop binnen Nederland bezorgen. Wij zullen er alles aan doen het voertuig in dezelfde staat bij u op locatie te krijgen, echter ligt het transportrisico bij u als koper.
Is er hulp bij het laden beschikbaar?
Er zijn twee terreinmedewerkers beschikbaar voor u, eventueel met heftruck. Afhankelijk van de drukte kunnen ze u helpen bij het laden. Er zijn geen laadkranen beschikbaar voor het laden van zware voertuigen. Hier dient u zelf voor te zorgen, mocht het nodig zijn. Bij verkoop wordt dit onderwerp met u besproken.
Ik laat mijn voertuig ophalen door een transporteur, waar moet ik rekening mee houden?
De transporteur dient aangemeld te zijn zodat we weten wie het voertuig namens u komt ophalen. Dit dient u schriftelijk aan ons mede te delen. De transporteur dient de proforma cq. factuur mee te nemen. Wij leggen zijn ID vast in ons dossier, daarnaast is het belangrijk dat uw transporteur zelf een CMR bij zich heeft welke goed ingevuld is. Dit betekent dat in vak 1 en vak 22 uw gegevens (koper) moeten staan. Boonstra Schadevoertuigen dient als afhaallocatie enkel in vak 4 te worden vermeld.
Kan ik als particulier ook voertuigen kopen?
Ja, dat kan onder handelscondities, dus u zult het voertuig zelf moeten inspecteren en beoordelen. Garantie wordt niet gegeven.
Kan ik een aankoop annuleren? Tot wanneer?
Annulering is mogelijk, er vindt echter geen creditering van reeds betaalde gelden plaats.
Jullie hebben mijn voertuig gekocht, hoe nu verder?
Onze planning neemt contact met u op omtrent het betalen en ophalen van het voertuig. Omdat u als eigenaar van het voertuig vaak eerder op de hoogte wordt gesteld door de verzekeraar dan wij, kunt u het beste ons telefoontje afwachten omdat wij de gegevens dan ook tot onze beschikking hebben en sneller afspraken kunnen maken.
Wij verzoeken u vriendelijk ter voorbereiding de benodigde papieren bij het voertuigen te brengen (dit betreft beide delen van de tenaamstellingscode alsmede het kentekenkaartje). Afhankelijk van wat uw verzekering aangeeft betalen we aan u of aan de verzekering. Wij nemen contact op net de locatie waar het voertuig staat om het op te halen. Na het afhalen ontvangt u de vrijwaring.
Het kan zijn dat uw voertuig door een externe transporteur wordt opgehaald, voor u verandert er niets. Wij doen ons best om het voertuig binnen 10 werkdagen op te halen en de betaling/vrijwaring af te wikkelen.
Heeft u hierover vragen stuur dan een mail naar planning@boonstraschadevoertuigen.nl.
Kan ik mijn voertuig inruilen of verkopen?
U kunt uw voertuig aanbieden bij Boonstra voor verkoop of inruil. Stuur daarvoor een mail met foto's en informatie over de schade en de staat van het voertuig naar inkoop@boonstraschadevoertuigen.nl. Als er interesse is krijgt u binnen 3 werkdagen een bod van ons. Was u betrokken bij een ongeluk? Wacht dan het proces met uw verzekeringsmaatschappij af voordat u tot verkoop overgaat.
Hoe kan ik reserveren?
Er is sprake van een reservering als u van ons een proforma heeft ontvangen waarop minimaal 20% is aanbetaald.
Aan welke landen levert Boonstra niet?
In verband met sanctie-wetgeving mogen wij geen handel bedrijven met wit-Rusland (Belarus) en Rusland. Wij kunnen hier geen uitzonderingen voor maken.